čtvrtek 21. července 2011

Moje první "kešky"

Kdysi dávno jsem byla s pár známýma na lovu kešek. Tehdy jsem o tom nevěděla vůbec nic, jen že jdeme někam do lesa něco hledat a až to najdem, tak si tam můžem něco vyměnit na něco, co máme vzít sebou. A to něco má být malý :))))) Teď už vím, že existují stránky http://www.geocaching.cz a tam jde najít spousta dalších informací. Pokud se vám tam nechce žádné informace lovit, tak ve stručnosti jde o toto (převzato z uvedených stránek):

Geocaching je turistická, navigační a trochu i internetová hra. Všechno najednou. Spočívá v tom, že někdo na neznámé místo ukryje schránku, které se v angličtině říká cache – čtěte a dnes už také většinou pište „keš“. Na internetu zveřejní její souřadnice a různé doplňující informace. Ostatní potom tuto schránku pomocí navigačních přístrojů hledají. Při nalezení se zapíšou do sešitku ve schránce, případně si vyberou něco z obsahu a výměnou do keše vloží něco svého. Po návratu svůj nález anebo i neúspěch svěří speciální internetové schránce. 

Na tento dávný výlet jsem si nedávno vzpomněla a tak mě napadlo, podívat se na internetu, jestli nějaké kešky nejsou i v blízkém okolí. A byly :) Původně jsem měla v plánu vyrazit je hledat v rámci procházky se skoropůlročákem v kočárku a pěším skorodvouleťákem. Ještěže skorodvouleťák v úterý odmítl jít na procházku. S takovým doprovodem bych to nezvládla. Nechala jsem teda doma všechny tři chlapy a vyrazila sama.

První kešku mám asi 85 m od domu. Naladila jsem mobil na hledání kešek :) a vyrazila. Signál bohužel nic moc. Vlastně nejdřív vůbec nic, takže jsem se musela kus vracel. Ale nakonec se zadařilo a moje první keška byla objevena. Hledání na místě mi zabralo jen chvilku, protože tato keška je celkem velká. Prohlídla jsem si obsah krabičky, logbook, do kterého se zapisují týmy, které už kešku objevily, sama jsem se taky zapsala a vyměnila něco za něco :) Nafotila, zabalila, zahrabala a šlo se dál.



Druhá keška měla být taky nedaleko. Něco přes 300 m. Signál opět stávkoval, tak jsem šla mírně naslepo. Nakonec mi mobil hlásil vzdálenost 0 m, i když jsem věděla, že "tady to teda určitě není". To už jsem si říkala, že se nedá nic dělat a zkusím to příště, po tom, co pořádně nastuduju mapu nebo začnu líp ovládat navigaci v mobilu :) Směrem do místa, kde jsem kešku tušila, vedla náhodou pěšinka, tak jsem tam jen tak vlezla, že se podívám...co kdyby náhodou. A ono náhodou jo :) Po pár metrech jsem poznala místo z fotky, která byla na internetu u zadaných souřadnic této kešky. Hledání mi teda trvalo o dost dýl než to první. Taky šlo o menší  kešku (i když jsou ještě menší :) ). O to větší je ale pak radost :) Opět proběhlo prohlížení, zapisování, měnění, focení a opětovné skrývání :) A hurá domů.



Můj první lov za dvěma nejbližšíma keškama trval skoro hodinu a půl :) Pěkně jsem se u toho zapotila...a hlavně pročistila hlavu. A to už občas potřebuju jako sůl.



Mimochodem…záměrně nedávám fotky konkrétních míst. Jen si hledejte sami, až sem zavítáte ;) :))

6 komentářů:

  1. Pettie to je super zábava. Já teda zůstanu u lovu turistických známek, o víkendu jsme získali 2 :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Já lov turistických známek nevzdávám, ale tak nějak zůstává odloženej na dobu, kdy zas budeme vesele výletovat :) Teď to nějak nedáváme :)
    Ty kešky jsou momentálně dostupnější. Mám v plánu ještě pár v blízkým okolí. Nehodlám je lovit nějak hromadně. Jen tak příležitostně :)
    A gratuluju ke dvěma novým TZ ;)

    OdpovědětVymazat
  3. Jééé další "kačer" :D
    Ty jo, to byly časy, kdy jsme s Alešem brázdili naši zem a vybírali si výlety právě podle kešek. Bylo to užasný dobrodružství.
    Pak kešování šlo trochu stranou ... nebyl čas, hlavně na vzdálenější výlety, neboť všechny okolní jsme už měli. Ale už se moc těším jak začneme hledat i s prďolkou :)))
    Přeju hodně zdaru v hledání!!!!
    Eva

    OdpovědětVymazat
  4. Mno, od té doby jsem se už k dalším nedostala, chjo.
    Určitě brzo vyrazíte ve třech :) Je to super, když člověk neví, kam jít na procházku :)

    OdpovědětVymazat
  5. Páni, to je dobrý! To by určitě strašně bavilo Petra, jenže bysme to nemohli dělat spolu, mám alergii na gps, co má v telefonu. Pokaždé když jsme jeli podle gps, tak jsme se ztratili...
    GPS = kde proboha sem ;-)

    OdpovědětVymazat
  6. Dobrej význam té zkratky :)))

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...